2011-02-06

Välkommen till min släktforskarblogg!

Första inlägget...

Målet är att jag här i bloggen ska skriva allmänt om släktforskning som hobby och vetenskap, men framförallt kommer det att handla om mina egna erfarenheter med släktforskandet och mina egna anfynd inom min egen släkt.
Jag har släktforskat i snart 30 år och jobbar också som släktforskare i mitt egna företag, Trosa Anverk.
Min förhoppning är att bloggen kan ge inspiration och kanske även hjälp till andra som vill släktforska.

Troligen kommer jag inte skriva här varje dag, utan mer sporadiskt.

Då jag av naturliga skäl är ganska insatt och medveten om vad som händer inom släktforskarvärlden, hoppas jag även kunna skriva om lite nyheter och aktuella evenemang och kanske ge ett och annat länktips.

Släktforskning är idag en oerhört populär hobby för många svenskar och ett spännande och intressant fritidsintresse som man nuförtiden kan utföra i sitt eget hem med hjälp av en dator.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar